spot_img
spot_img

E Wallet untuk Caltex

spot_img

KUALA LUMPUR (24 Ogos): Penyedia penyelesaian pembayaran tanpa tunai, Revenue Group Bhd telah membuat perjanjian untuk menyediakan perkhidmatan e-wallet di semua stesen minyak Caltex di seluruh negara.

Dalam satu kenyataan hari ini, Revenue Group mengumumkan kerjasama dengan Chevron Malaysia Ltd, yang memiliki dan memasarkan Caltex di Malaysia.

Perjanjian itu akan menyaksikan terminal pembayaran digital pintar dipasang di lebih daripada 420 stesen minyak Caltex, menerima pembayaran e-dompet tempatan dari Touch ‘n Go eWallet, Boost dan GrabPay, dengan kumpulan itu menjangkakan kerja akan diselesaikan pada akhir bulan.

- Advertisement -

“Kemudahan pelanggan selalu menjadi keutamaan bagi Caltex dan kolaborasi ini membolehkan kami menawarkan pilihan pembayaran yang lebih banyak dan lebih selamat untuk pelanggan,” kata ketua negara Chevron Malaysia, Jay Gomez.

“Di Caltex, kami berkomitmen untuk menawarkan produk dan perkhidmatan bahan bakar yang sangat baik. Fokus utama adalah memastikan kami mempunyai sistem pembayaran terkemuka di industri untuk pelanggan kami, dan kami sangat gembira dapat bekerjasama dengan Revenue untuk memperkenalkan pembayaran e-wallet di stesen minyak kami. Peningkatan digital ini meningkatkan pengalaman pelanggan di Caltex dengan membolehkan pemandu kenderaan mengisi minyak dan membayar dengan telefon bimbit mereka, ”tambah Gomez.

Sementara itu, pengarah urusan dan ketua pegawai eksekutif Kumpulan Hasil, Eddie Ng Chee Siong percaya kerjasama itu tepat pada masanya kerana lebih banyak pengguna beralih ke pembayaran digital sebagai akibat dari pandemi Covid-19.

- Advertisement -

“Kerjasama ini dengan Caltex memperluas jejak pedagang kami dan sejalan dengan tujuan kami yang lama untuk mendorong penggunaan tanpa tunai di negara ini,” kata Ng.

Kumpulan ini menjangkakan kadar penggunaan pembayaran digital yang lebih tinggi di kalangan rakyat Malaysia akan meningkatkan pendapatannya sebagai penyedia perkhidmatan pemprosesan transaksi elektronik.

Petronas Dagangan Bhd adalah pemain lain yang telah memulai penerapan pembayaran digital di stesen Petronas melalui penyedia penyelesaian e-pembayaran petrol milik penuhnya, Setel Ventures Sdn Bhd.

Saham Kumpulan Revenue naik dua sen atau 1.49% pada RM1.36 menjelang 12.03 tengah hari, bernilai kumpulan pada RM533 juta. Sekitar 1.78 juta saham diniagakan.

Setakat tahun ini, kaunter turun hanya sedikit dari RM1.39, bangkit dari paras rendah tahunan 70 sen pada 19 Mac.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img