spot_img
spot_img

Bantuan kepada pelanggan SME Bank – pasca moratorium

spot_img

SME Bank memperkenalkan Program Bantuan sebagai persiapan untuk berakhirnya tempoh moratorium pada 30 September, dengan mensasarkan perniagaan di sektor pelancongan, pengangkutan, pendidikan dan kesihatan yang terjejas secara langsung atau tidak langsung oleh wabak COVID-19.

Dalam satu kenyataan, program ini akan memberi manfaat kepada 3,000 pelanggannya dengan jumlah pembiayaan bernilai lebih dari RM1.8 bilion. Bank akan menawarkan dua bentuk bantuan.

Yang pertama, disebut sebagai Program Indulgence, akan memungkinkan penangguhan pembayaran kadar keuntungan pokok dan pembiayaan sementara program kedua adalah penangguhan pembayaran kadar keuntungan sahaja.

- Advertisement -

Aria Putera Ismail, presiden kumpulan dan CEO SME Bank menambah bahawa untuk pelanggan yang memenuhi syarat, pelanjutan dari tempoh pembiayaan awal juga dapat dipertimbangkan.

Ini akan membolehkan mereka menguruskan aliran tunai mereka dengan lebih berkesan dan memperbaiki rancangan perniagaan mereka dalam tempoh pemulihan dari COVID-19.

“Melihat kesan pandemi COVID-19 dan seiring dengan usaha SME Bank untuk memastikan bantuan yang berterusan, semua pelanggan SME Bank yang ada layak untuk memohon bantuan yang ditawarkan dan tertakluk pada terma dan syarat program . “

- Advertisement -

Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi Datuk Sri Wan Junaidi Tuanku Jaafar berkata: “Sejak awal wabak ini, SME Bank secara proaktif memainkan peranannya dalam membantu sektor PKS yang terjejas dengan menawarkan penangguhan pembiayaan untuk pelanggannya serta pembayaran sewa untuk penyewa di Kompleks Premis Usahawan SME Bank.

“SME Bank juga diberi mandat untuk mengagihkan dua dana melalui PENJANA, iaitu Skim SME Go dan Dana Transformasi Teknologi PKS (STTF), selain pelbagai dana lain yang diumumkan oleh Kerajaan melalui PRIHATIN seperti Dana Bantuan Khas (SRF), AgroFood , Kemudahan Automasi dan Digitalisasi (ADF) dan Semua Kemudahan Sektor Ekonomi (AES). “

Pelanggan SME Bank yang ingin mendapatkan lebih banyak maklumat mengenai Program Bantuan SME boleh menghubungi pusat khidmat pelanggan bank di 03 – 26037700 atau menghubungi pengurus hubungan cawangan mereka untuk maklumat lebih lanjut.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img