spot_img
spot_img

Kalau Selsema Elok Pakai Tisu ke Sapu Tangan?

Sumber: Dokter sehat

Selsema adalah situasi yang paling tak selesa! Hingus dah meleleh dan asyik bersin je. Orang lain tengok keadaan kita pun rasa tak selesa takut kalau berjangkit virus tu kan. Korang kalau selsema lebih suka dan selesa guna sapu tangan atau tisu ?

Mana satu lebih baik? Sapu tangan atau tisu?

- Advertisement -

Tisu sangat praktis, ambil guna, buang. Selain daripada mengurangkan penyebaran virus, bahan yang digunakan pada tisu juga menghalang daripada penyebaran virus selsema tu.

Kalau sapu tangan pula memang bagus sebab bila dah pakai kita boleh basuh. Tetapi harus diingat bakteria suka pada kawasan yang lembab. Jadi bila guna sapu tangan yang sama dan basah ia memudahkan penyebaran bakteria.

Jadi lebih baik gunakan sahaja tisu ya?

- Advertisement -

comments

Terkini

spot_img
spot_img