spot_img
spot_img

“Mereka” Gagal Mencari Salah Saya- Tun M

spot_img

Bekas Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad menegaskan bahawa beliau tidak menyalahgunakan kuasanya mahupun terpalit dengan apa-apa amalan rasuah sepanjang tempoh 22 tahun pentadbirannya.

Malah, katanya, pengganti beliau meneliti jika dirinya berbuat demikian tetapi gagal menemui sebarang bukti.

“Saya tahu fakta bahawa kedua-dua (PM kelima Tun ) Abdullah Ahmad Badawi dan (Perdana Menteri Datuk Seri) Najib ( Razak) menyiasat sepenuhnya rekod kerajaan untuk mengetahui sama ada saya telah mencuri wang. Tidak ada,” katanya dalam satu temubual dengan Channel News Asia, semalam.

- Advertisement -

Mahathir yang kini adalah pengkritik paling lantang kerajaan, berkata ada yang cuba membandingkan skandal BMF dan skandal pertukaran asing atau forex yang berlaku pada zamannya dengan isu kemelut 1MDB tetapi semua itu tidak berasas.

Bagi kedua-dua skandal itu, beliau berkata, siasatan penuh telah dijalankan dan laporannya telah dibentangkan kepada Parlimen untuk dibahaskan.

“Tidak pernah Parlimen mengatakan saya melakukan sebarang kesalahan, jadi bagaimana kamu boleh membandingkannya dengan apa yang Najib lakukan sekarang?” soalnya.

- Advertisement -

Mahathir berkata, segala apa yang dilakukannya sepanjang tempoh pentadbirannya adalah mengikut undang-undang, termasuk penangkapan besar-besaran penentangnya di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri yang sekarang dimansuhkan.

“Tunjukkan di mana saya tidak mematuhi undang-undang. Kamu mungkin tidak suka apa yang saya lakukan tetapi ia mengikut undang-undang, katanya.

Mahathir didakwa memerintah secara ‘kuku besi’dengan ramai pemimpin pembangkang yang menjadi mangsanya.

Antara mereka, termasuk Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, veteran DAP Lim Kit Siang dan presiden Parti Amanah Negara, Mohamad Sabu.

Namun semua mereka sekarang memilih untuk melupakan peristiwa silam yang pahit itu dan menerima Mahathir dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) bersama dalam Pakatan Harapan.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img