spot_img
spot_img

Lebih Suka Messi Dari Ronaldo-Maradona

spot_img

BUENOS AIRES: Legenda bola sepak Argentina, Maradona mengakui lebih menggemari bintang senegaranya, Lionel Messi berbanding kapten Portugal, Cristiano Ronaldo yang disifatkannya sebagai pemain ‘ajaib’. “Saya tidak ingat bila saat melihat Lionel Messi bermain dengan teruk,” kata Maradona kepada TyCSports.

“Saya lebih suka Messi berbanding Cristiano Ronaldo, tapi saya mengakui Ronaldo macam `haiwan’. Dia ajaib,” kata wira Piala Dunia 1986 itu. Bercakap dari Dubai yang menjadi kediamannya ketika ini, Maradona gembira jika Ronaldo yang berasal dari Portugal adalah warga Argentina.

“Dia mengingatkan saya terhadap Gabriel Batistuta,” kata penyerang Argentina yang membintangi tiga final Piala Dunia. “Sebaik mendapat bola, Ronaldo akan membuat jaringan.” Mengenai Messi, Maradona berkata pemain Barcelona itu tetap pemain terbaik dunia meskipun tidak memenangi Piala Dunia.

- Advertisement -

“Dia belum mampu memenangi Piala Dunia. Anda memerlukan pasukan yang mantap untuk itu. “Sejarah bola sepak akan mengingati Messi,” kata Maradona. – AFP

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img