spot_imgspot_img

Banyak Kemeja-T Terpakai Tapi Sayang Nak Buang? Buat Je Bantal Comel Macam Ni

Korang kalau ada kemeja-T yang dah tak pakai dan rosak korang simpan je ke dalam almari tu? Or korang buang baju tu semua?

Mehh sini nak bagitahu, kalau korang ada kemeja-T yang dah terpakai atau rosak, janganlah terus buang. Kalau korang nak tahu, ia sebenarnya ada kegunaan lain tau yang sangat bermanfaat untuk korang dan keluarga.

Apa kegunaan manfaatnya tu? Haa, korang boleh buat sendiri (DIY) sarung bantal dengan guna kemeja-T tu.

Macam mana? Haa tengok bawah ni.

1. Gunting kemeja-T menjadi bentuk sesuai dengan bentuk dan saiz bantal.


2. Gunting setiap penjuru dan hujung sisi kain seperti dalam gambar.

 

3. Akhir sekali, ikat setiap bahagian yang digunting tadi menjadi tali yang berjurai.

Haa, senang je kan? So dekat situ korang dah berjimat nak beli sarung bantal baru. Guna cara ni je, comel pon comel kan. Hehe, selamat mencuba korang!

Sumber: Cari

comments

Terkini

spot_img
spot_img