spot_img
spot_img

Puasa? Siap Sedia Dengan 4 Perkara Ni Dulu

Apa yang selalu disiapkan ketika puasa? Selalunya badan kita mesti terkejut bila mula puasa pertama. So nak pastikan badan kita tak terkejut, persiapkan diri dengan 4 perkara ni.

1. Kurangkan hidangan makanan

Mulakan makan dengan hidangan kecil. Kurangkan juga makan makan makanan yang masin dan manis, banyakkan minum air kosong untuk biasakan diri.

- Advertisement -

2. Jangan asyik nak mengunyah je

Selalu bila time kerja depan computer kerja duk mengunyah keropok lah, gula-gula lah apa semua, baik hentikan. Tabiat tu buatkan korang rasa lapar je nanti masa bekerja pada bulan puasa nanti. Haa bahaya tu! Hehe

3. Makan lebih awal

- Advertisement -

Ambil sarapan pagi lebih awal dari biasa. Takde lah badan tu terkejut tiba-tiba bila nak sahur masa puasa nanti.

4. Betulkan jadual tidur

Kalau selalunya yang suka tidur pukul 12 malam tu, mulakan lah tidur lebih awal yee. Kang tak pasal-pasal terlajak nak bangun sahur. Menangis tak berlagu nanti. Haha

Sumber: Hanasuva

comments

Terkini

spot_img
spot_img