spot_img
spot_img

Turunkan Berat Badan Dalam Masa 3 Hari Dengan Kaedah Diet Pisang

spot_img

Olahan Razzlyn Rosli. Kredit Waras Sehat.

Mungkin ada di antara anda yang pernah dengar tentang diet pisang, diet pisang merupakan salah satu cara untuk menurunkan berat badan dan sekaligus membantu menghilangkan perut buncit.

Diet pisang 3 hari tdak memerlukan waktu yang panjang untuk anda menjaga pemakanan. Pisang mengandungi kandungan enzim yang membantu mempercepatkan proses pencernaan dan melancarkan buang air besar sekaligus membantu untuk menurunkan berat badan.

- Advertisement -

Selain itu, pisang mengandungi zat yang membuat anda rasa kenyang lebih lama serta meningkatkan pembakaran lemak dalam tubuh sehingga tubuh menjadi langsing.

Cara Diet Pisang 3 hari :

Pagi – Sebiji pisang dan air suam

- Advertisement -

Tengahari – Makan seperti biasa dengan portion yang kurang dari kebiasaan

Malam –  Sebiji pisang dan air suam

*Lakukan secara rutin ini secara teratur selama 3 hari, diet pisang mempunyai pantang iaitu anda dilarang mengambil sebarang makanan selepas jam 8 malam, elakkan aiskrim, cokelat, makanan berasaskan susu dan manis – manisan yang lain.

Untuk kesan yang lebih efektif, anda boleh lakukan diet pisang selama 7 hari untuk hilangkan maksimum 3kg dan 12 hari untuk turunkan berat badan sebanyak 5 -6kg. Tetapi anda haruslah berhenti selepas 12 hari dan konsumi mengikut jadual pemakanan yang seimbang.  

Selamat mencuba dan semoga anda berjaya ya!

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img