spot_img
spot_img

Gelaran Dato Diperkatan Selepas Remaja Umur 21 Tahun Bergelar Dato Tayang Kemewahan Tular

spot_img

Seorang remaja lelaki berumur 21 tahun yang berasal dari Kuala Lumpur menajdi viral kerana kekayaan yang dimilikinya. Remaja tersebut memperkenalkan dirinya sebagai Dato Saiful atau nama sebenarnya ialahMuhammad Saiful. Beliau telah  dianugerahkan Darjah Indera Mahkota Pahang (DIMP) pada tahun 2016 oleh DYMM Sultan Pahang.

- Advertisement -

Dato Saiful atau lebih mesra dipanggil Saiful sering memaparkan kemewahan yang dimilikinya melalui laman sosial beliau dan sumber kekayaan itu dipercayai adalah milik ayahnya yang dikenali sebagai Dato Seri’ Muhammad Ali.

Remaja terbabit merupakan pelajar jurusan perniagaan dan beliau semakin dikenali ramai kerana video sambutan hari lahirnya yang memaparkan rakaman beliau bersama ayahnya turun dari sebuah jet peribadi dengan menaik kereta mewah. Rakaman video tersebut membuat netizen mempertikaikan apa kelayakkan beliau untuk menerima gelaran Dato.

- Advertisement -

Dan disebabkan pertikaian tersebut, Sulthan Ibrahim Iskandar mengeluarkan kenyataan mengapa Johor tidak lagi memberi banyak gelaran diraja kepada sesiapa.

“Saya tidak mahu bercakap pasal negeri lain. Saya sedar orang kata kalau kita baling batu ia akan terkena seorang (bergelaran) Datuk. Tapi saya boleh tambah. Kalau kita baling batu, ia akan kena kepala seorang Datuk dan melantun kena kepada seorang Datuk juga. Itulah keadaan sekarang dan kita tidak boleh nafi (ketepatan) cakap-cakap ini. Kita mesti berasa degup jantung rakyat jelata.” 

 

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img