spot_img
spot_img

Kanak-Kanak Berumur 8 Tahun Belajar Memandu Melalui Youtube Sebelum Pandu Kereta Ke Restoran Makanan Segera

spot_img
Lazimnya kita mendengar orang belajar sesuatu kebolehan seperti memasak dan sebagainya melalui laman YouTube.
Namun berita berikut memang di luar jangkaan kerana apa yang dibelajar itu adalah berbahaya kerana membabitkan keselamatan orang ramai dan diri sendiri.
Bertempat di Ohio, Amerika Syarikat, seorang kanak-kanak berusia lapan tahun bertindak belajar memandu melalui YouTube sebelum memandu ke restoran McDonald’s yang berdekatan rumahnya.
Kejadian itu berlaku Ahad lalu, kira-kira jam 8 malam tanpa penegtahuan ibu bapa kanak-kanak itu berikutan dikatakan mereka berdua itu masuk tidur awal.
Kanak-kanak itu memandu van milik bapanya sejauh 1.6 kilometer dengan adik perempuannya berada di tempat duduk belakang – Saluran Fox 8.
Difahamkan, untuk sampai ke restoran makanan segera itu, kanak-kanak itu perlu memandu melalui empat persimpangan, menyeberangi landasan kereta api dan beberapa selekoh tajam.
Dia bagaimanapun memandu dalam had kelajuan yang ditetapkan dan selamat sampai ke restoran itu. Saksi yang melihat kanak-kanak itu memandu kemudiannya menghubungi keluarga dan pihak polis.
Polis sedang menyiasat kes ini dan belum membuat keputusan sama ada akan mengenakan sebarang tindakan terhadap kanak-kanak itu dan ibu bapanya.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img