spot_img
spot_img

Cucu Hadiahkan Seekor Kucing Kerana Bimbang Keadaan Datuk , Hasilnya Sangat Luar Biasa!

spot_img
Kemurungan merupakan masalah kesihatan zaman moden ini yang membawa kepada kerosakan hati sekiranya tidak dirawat khususnya di kalangan masyarakat warga emas.
Jiji seorang lelaki berbangsa Jepun yang berusia 94 tahun dikatakan mengalami kemurungan sejak jatuh sakit pada tahun 2009.
Memetik laporan portal Bored Panda, Akiko Dupont melihat datuknya semakin kelihatan murung dan menyepikan dirinya saban hari dan mula hilang minat untuk meneruskan kehidupan.
“Doktor katakan dia sakit. Beliau dahulunya seorang yang ceria semakin hilang minat tentang kehidupan dan menjadi murung saban hari.”
Justreu itu Akiko pun menghadiahkan seekor kucing bernama Kinako untuk menemani datuknya Jiji. Kinako, kucing daripada baka American Shorthair ini menurut Akiko sangat pemalu namun mula berubah sedikit demi sedikit dan mengekori Jiji ke mana sahaja.
“Hubungan mereka semakin erat saban hari. Siapa boleh sangka yang seekor kucing pemalu boleh berkawan dengan lelaki tua yang pemarah!” kata cucu itu.
Sejak kehadiran Kinako, kesihatan atuknya bertambah baik berikutan kehidupannya menjadi semakin ceria. Sikap lucu Kinako bukan sahaja membawa kegembiraan kepada Jiji, malah setiap kali Jiji mempelawanya untuk bermain, Kinako beri respon yang baik.
Perkembangan yang memberangsangkan itu sempat dirakam oleh Akiko termasuk saat mereka berdua tidur bersama.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img