spot_img
spot_img

Wanita, Ini Akibat Jika Anda Sering Membawa Beg Tangan Yang Terlalu Berat

spot_img

Beg tangan merupakan benda yang selalu dibawa setiap hari, Bagi wanita yang sentiasa aktif dan sibuk. Memiliki beg tangan yang mempunyai pelbagai fungsi merupakan perkara wajib untuk membawa keperluan harian seperti dompet, barangan make – up, charger telefon dan macam – macam lagi.

Disebabkan terlalu banyak barang dibawa beg tangan anda akan menjadi berat dan akan meninggalkan kesan buruk kepada badan anda.
1.    Timbulnya Rasa Sakit Kepala

Sering sakit kepala tanpa sebab? Cuba lihat beg tangan yang anda bawa, rasakan apakah berat atau ringan? Jika berat, itu salah satu penyebab psakit  kepala yang dirasakan. Kerana beg tangan yang terlalu berat, maka leher dan tulang belakang akan terbeban dan terjadi ketegangan otot yang membuat kepala menjadi sakit.

- Advertisement -

2.    Tegangnya Otot Leher dan Bahy

Ketika membawa beg tangan, otot-otot di bahu dan leher bekerja lebih keras. Hal ini menyebabkan otot yang menegang dan membuat anda sering merasakan sakit di bahagian bahu hingga leher.

3.    Postur Yang Berubah

- Advertisement -

Postur tubuh juga dipengaruhi jika anda sering menjinjing beg tangan yang berat. Akibatnya, tubuh akan mengalami perubahan bentuk tulang dan dalam jangka panjang akan mempengaruhi postur tubuh Anda.

Kredit Liputan 6.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img