spot_img
spot_img

Syarikat Penerbangan Seret Penumpang Kerana Tak Cukup Tempat

spot_img

Sebuah rakaman yang memaparkan video rakaman penumpang berusia 69 tahun ditarik keluar oleh polis Lapangan Terbang Chicago dari sebuah pesawat antarabangsa menjadi viral.

Lelaki malang itu dikatakan cedera akibat terhantuk pada lengan kerusi semasa mengherer dan sekaligus menimbulkan kekecohan.

Menurut Dailymail, lelaki itu dipaksa keluar bagi memberi tempat kepada empat kakitangan syarikat penerbangan yang perlu ke Louisville, Kentuky dengan segera.

- Advertisement -

Sebelum itu, krew pesawat telah membuat pengumuman agar sesiapa pun di antara penumpang untuk memberikan tempat duduk secara sukarela.

Disebabkan tiada siapa yang sanggup, maka syarikat itu memilih secara rawak dan kerana keengganan lelaki berkenaan, dia dimalukan seolah – olah di halau dari pesawat tersebut.

CEO syarikat penerbangan itu, Oscar Munoz, memohon maaf dengan kejadian berkenaan manakala seorang daripada tiga polis lapangan terbang yang menarik penumpang itu diarah bercuti.
Dalam kenyataan kepada akhbar Sun-Times, Jabatan Penerbangan Chicago berkata: “ Kejadian di atas pesawat United penerbangan 3411 tidak selari dengan prosedur operasi kami dan tindakan anggota keselamatan terbabit tidak mencerminkan imej jabatan ini.
“Pegawai terbabit diarah bercuti sehingga siasatan selesai.”
Dalam rakaman ketika pesawat hendak berlepas di Lapangan Terbang OHare di sini, lelaki berketurunan Cina berkenaan dilihat seperti tidak sedarkan diri ketika diheret keluar dari pesawat.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img