spot_img
spot_img

Usaha BN dalam mempertahankan hak dan kepentingan Sabah tidak boleh diremehkan.

spot_img

Di Kota Kinabalu harini, satu kenyatan telah dibuat seorang Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sabah, iaitu Datuk Abdul Rahim Ismail, ADUN Pantai Manis berkaitan serangan oleh segelintir pihak pembangkang di negeri Sabah yang kini semakin rancak dalam memainkan sentimen kemiskinan di negeri itu.

Kredit Sayang Sabah

Kata beliau, “Menyelesaikan isu berkaitan hak dan kepentingan rakyat Sabah tidak mungkin dapat dicapai dengan cara konfrontasi atau berprasangka buruk terhadap mana-mana pihak terutamanya dengan pemimpin di peringkat Pusat,”

Malangnya segala pertuduhan yang dilemparkan oleh pihak pembangkang di Sabah masih belum dijawab secara rasmi oleh mana-mana pihak.

- Advertisement -

Tambahan lagi, Datuk Abdul Rahim sendiri tidak menafikan yang segala kenyataan pihak pembangkang itu adalah tidak tepat dan tidak berasas tetapi hanya memberi cadangan kepada pihak pembangkang untuk mendapat pandangan dan ulasan daripada pakar perundangan sebelum sebarang hujah dan pendapat dikeluarkan.

Kemiskinan menjadi perkara penting bagi kedua dua belah pihak sama ada kerajaan mahupun pembangkang kerana ia sudah lama menjadi sentimen tradisi di negeri Sabah sendiri.

Tegas ADUN Pantai Manis itu lagi, kerajaan BN Sabah di bawah pemerintahan Musa Aman bersungguh-sungguh dalam merapatkan jura ekonomi diantara dalam dan luar bandar melalui Program  sepert Mini Estet Sejahtera dan Geran Komunal.

- Advertisement -

 

Sumber Bernama.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img