spot_img
spot_img

Jika Keluar Bersama ‘Scan’ Isteri Terlebih Dahulu, Cuba Pandang Isteri Sepertimana Lelaki Lain Memandangnya, Ada Yang Menarik Perhatian Tak

spot_img

Apabila sudah berumah tangga, setiap pasangan, iaitu sauami dan isteri sememangnya perlu saling melengkapi antara satu sama lain. Jika ada salah atau silap, sebaiknya ditegur dengan cara yang lembut.

Begitu jugalah peranan seorang suami di dalam keluarga, dalam menjaga batas pandangan orang lain terhadap isteri, atau anak-anak perempuan.

Menerusi perkongsian dari Puan Iman Plymouth, terdapat beberapa perkara yang perlu dilakukan oleh suami, dalam membuat ‘checklist’ terhadap isteri mereka. Apakah ‘checklist’ tersebut?

- Advertisement -

Mari kita ikuti perkongsian darinya.

p

Ada suami yang tak tahu apa nak ‘scan’ pada pakaian si isteri sebelum dia keluar rumah?

Mudah je. Cuma pastikan;

- Advertisement -

1. Tudung menutupi dada.

2. Cek belakang pula sama ada nampak tali b*a ke tak. Kalau nampak, suruh si dia tukar tudung yang labuh dan belakang tudung tak melekap ke badan.

3. Cek ada bonggol unta ke tak.

4. Baju labuh melepasi punggung.

5. Baju longgar dan tidak menampakkan bentuk badan. Kalau boleh kira berapa lipatan lemak tu kira tak pass la ye.

6. Baju, tudung dan kain/seluar tak ‘see-through’. Yang ni kena cek dekat cahaya matahari. Nak tahu ‘tembus’ ke tak, bayang badan akan nampak bila cahaya matahari terang. Kira pass kalau tak nampak bayang.

7. Pakai handsock kalau lengan baju luas.

8. Stokin jangan lupa. Kaki pun aurat.

9. Kalau isteri pakai skirt, jubah, dress, terbaiknya pakai seluar panjang kat dalam. Bila melangkah naik tangga, stokin tak berapa cukup nak cover aurat. Still nampak bentuk betis. Yang naik motorsikal lagi la kena pakai ye.

10. Last sekali, tenung muka isteri. Tengok berapa inci mekap dipakainya. Pastu tanya, “Sayang melawa ni nak mengorat bos ke? Ni bos ada depan mata ni. Ngorat kat rumah puas²”.

Sebagai lelaki, cuba pandang isteri anda dengan pandangan lelaki lain. Agak² ada yang menarik perhatian (warna pakaian or anything), sila jalankan tanggungjawab anda sebagai inspektor pakaian.

Kenapa dalam list ni takde suggestion “pakai pakaian yang boleh bawa solat”?

Sebab orang lelaki akan fikir cara mudah dengan menyuruh pakai telekung je bila nak solat.

Dapat sesuatu braders?

Iman Plymouth
-CoretanPetang-

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img