spot_img
spot_img

5 Sebab Kenapa Prince William & Kate Middleton Berbeza Dari Kerabat Diraja Lain 

spot_img

 

Pasangan Duke and Duchess of Cambridge ini telah berkahwin selama lima tahun dan kini dikurniakan sepasang cahaya mata yang comel.Apa yang menarik tentang sepanjang lima tahun pasangan ini menjalani kehidupan sebagai pasangan diraja, mereka dikatakan telah melakukan beberapa perkara yang pasangan atau kerabat diraja lain tidak lalukan.

1. Mereka tinggal di luar London
Pasangan diraja ini dikatakan memiliki rumah di Kensington Palace, namun mereka sebenarnya mempunyai rumah yang jauh di dari utara London. Mereka dikatakan menghabiskan 90% daripada masa mereka di sana. Selain hampir dengan tempat kerja, kerabat diraja ini juga sering berkunjung ke pasaraya terdekat bagi membeli barang keperluan harian di kawasan tersebut.

2. Mereka mengulang pakaian yang sama
Mungkin perkara ini adalah suatu yang jarang dilakukan oleh kerabat diraja lain. Pakaian merupakan salah satu perkara yang amat dititik berat oleh kerabat diraja. Namun istimewanya Kate Middleton, dia dilihat pernah menggayakan jaket yang sama beberapa kali di majlis yang berbeza.

3. Mereka membesarkan Putera George sendiri
Kebanyakan golongan diraja pasti mempunyai pengasuh peribadi yang akan menguruskan anak-anak mereka. Namun bagi William dan Kate, mereka sememangnya mempunyai pengasuh peribadi, namun Kate adalah seorang wanita yang serba boleh dan beliau sendiri yang telah mengasuh anaknya.

4. Putera George dihantar ke sekolah
Jika anak-anak kerabat diraja lain memiliki guru peribadi yang akan datang ke istana untuk mengajar anak-anak mereka, berbeza dengan Putera George, anak sulung kepada Kate dan William. Kate dikatakan akan melakukan perkara yang sama seperti Puteri Diana lakukan kepada William di mana George akan dihantar ke sekolah dan akan terdedah dengan kanak-kanak biasa seperti bermain di taman tema, melawat wad-wad pesakit kanser dan melawat hospital kanak-kanak.

5. Mereka bergembira seperti rakyat biasa
Amat sukar untuk melihat Prince Philip dan Queen Elizabeth berpelukan atau berpegangan tangan di khalayak ramai. Namun berbeza dengan William dan Kate, baru-baru ini mereka dilihat berpelukan kerana teruja menyaksikan sebuah perlawanan sukan.

Sumber : Womansday.com
Teks oleh : Izzat Ridzwan

Source: 5 Sebab Kenapa Prince William & Kate Middleton Berbeza Dari Kerabat Diraja Lain | Astro Gempak

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img