spot_img
spot_img

“Ini Sebab Kenapa Perlu Azan Dan Iqamat Di Telinga Bayi”

spot_img
Gara gara tak jaga & tak tahu pasal amalan ini….. Saya dan isteri sangat lalui kesusahan lepas melahirkan anak sulung kami.
Kami berkahwin pada usia 28 tahun dan masa tu confident yang kami ni dah bersedia untuk ada cahaya mata.
Allah…. rupanya tidak… ada perkara yang kami terlepas pandang membuatkan anak kami – Qalisha tak dapat lelapkan mata walau sekejap.. dia menangis setiap kali terdengar suara saya & isteri.
Bayangkan… waktu berpantang ni isteri saya menangis sebab tak tahu apa yang terjadi dengan anak kami. Bila bawa ke hospital, doctor cakap anak sihat & ok saja.
Saya tengok isteri saya sedih ja… sebab Shila pernah cakap masa pregnant dulu yang dia nak dodoikan anak dengan nyanyikan nasyid kesukaanya. Malangnya, isteri saya terpaksa diam saja dan tak bercakap dengan anak kami.
Memasuki minggu kedua lepas lahirkan Qalisha… kami berjumpa seorang imam masjid. So selepas ustaz tanya kami beberapa perkara… rupanya selepas Qalisha dilahirkan saya yang bagi green light kepada Ummu Sibyan.
Saya & ramai yang tak tahu sebenarnya Ummu Sibyan ni adalah syaitan yang menunggu anak kita yang baru dilahirkan untuk menyesatkannya.
Ustaz siap bagi tahu…” ‘dia’ tengah tengok ja anak awak ni untuk ajak ‘main main’.. sebab awak tak halang ‘dia’ dari jauhkan diri dari anak lepas lahir dulu”
Terkejut & berdebar juga saya masa tu. Takut sesuatu jadi kpd anak kami.
“Solat saja tidak cukup… ada beberapa amalan sunnah yang Farid kena buat & satu perkara sunnah ni wajib buat sesudah melahirkan anak” – Ustaz
So ustaz pun explain….. seorang ayah atau org terdekat perlu mengazan di telinga kanan anak dan iqamat di telinga kiri bayi ini sesudah dilahirkan bagi menjauhkan gangguan Ummu Sibyan dari lifenya.
Sesudah Qalisha diazan & diiqamat dengan penuh doa mohon perlindungan dari ALLAH swt ini… Alhamdulillah anak kami kembali normal seperti anak anak lain. Alhamdulillah.
Saya harap ‘dia’ tak ganggu life kami lagi.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img