spot_img
spot_img

MB Johor Serah Sepenuhnya Kepada SPRM Berhubung Siasatan Terhadap Exco

spot_img

Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin

ISKANDAR PUTERI, 9 Mac (Bernama) — Menteri Besar Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin hari ini menyerahkan sepenuhnya kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung siasatan terhadap seorang exco kerajaan negeri yang ditahan hari ini.

Mohamed Khaled berkata beliau bersimpati dengan penahanan terbabit yang bertujuan membantu siasatan berhubung kes rasuah dan penyelewengan hartanah di negeri ini.

- Advertisement -

“Kita bersimpati tetapi saya percaya kita serahkan kepada SPRM supaya kita dapat capai keadilan dalam soal ini (rasuah dan penyelewengan hartanah),” katanya yang ditemui pemberita selepas menghadiri persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor di Kota Iskandar, di sini hari ini.

Exco berkenaan ditahan kira-kira 11 pagi tadi ketika hadir di pejabat SPRM Johor Bahru.

Pada 24 Feb lepas, SPRM menahan enam individu iaitu anak dan seorang pegawai khas kepada seorang exco kerajaan negeri, dua orang pemaju, seorang peguam dan seorang orang awam yang dipercayai terlibat dengan skandal rasuah dan penyelewengan hartanah di negeri ini.

- Advertisement -

Pada 28 Feb pula, SPRM turut menahan seorang lagi kontraktor lelaki dipercayai suspek ketujuh dalam kes berkenaan.

Exco terbabit kini sedang bercuti daripada tugas rasmi kerajaan negeri Johor sehingga siasatan berhubung skandal rasuah dan penyelewengan hartanah itu selesai.

Tiga daripada tujuh individu yang direman terbabit kemudian dibebaskan dengan jaminan SPRM pada 3 dan 7 Mac lalu, manakala empat individu yang lain turut dibebaskan dengan jaminan SPRM, hari ini.

— BERNAMA

Source: BERNAMA – MB Johor Serah Sepenuhnya Kepada SPRM Berhubung Siasatan Terhadap Exco

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img